vineri, 12 mai 2017

LACUSTRA LUI BACOVIA SI EXPLORARILE NOASTRE IN PARCUL NATURAL COMANA,10 MAI 2017



''De-atitea nopti aud plouind,
Aud materia plingind...
Sint singur, si mã duce un gând
Spre locuintele lacustre. "


Lacustra lui George Bacovia ma duce cu gandul la facebook,care este o mocirla sinistra, in care m-am afundat ,la fel cum explorarile noastre din data de 10 mai 2017,s-au afundat ,doar la propriu,in marea lunca formata de Calnistea, cautand nuferii galbeni.
Aducand aminte inca o data de aceasta nenorocire numita facebook, pot spune ca interesul meu pe acest site este de a-mi face cunoscute calatoriile,in calitate de ghid national, desi la acest moment,prezenta excursiilor mele este teribil de ineficienta. Adica eforturile mele sincere,cu pasiune,sunt foarte mari,iar efectele,foarte mici.
Daca s-ar putea ca mocaciunea sa curga, aratand altora "pe tava",lucrurile frumoase,ar fi minunat,nu-i asa?
In excursiile la Comana sau cele de pe munte, doar prietenii mei(nu aia virtuali) actuali merg gratis.Si ei m-au ajutat ,de nenumarate ori.
Romanul ,in general,nici la momentul actual,nu este obisnuit cu aceasta meserie,de ghid,indiferent ca e mondial,national, lider montan, organizator de evenimente etc.
Bascalia este foarte mare ,pe aceasta lacustra,facebook,privind ghizii.
Cei de pe facebook cred ca noi,ghizii, cersim,ori,nu este adevarat. Noi propunem ture,iar pentru asta nu numai ca ne documentam la greu,mai vorbim si cu nu stiu cati oameni,din domeniul hotelier,oameni de la tara,oameni de la orase.Mergem pe teren,prin lacustre,prin jungle,prin nameti,peste tot,pe unde ne permite natura, de dragul de a cerceta trasee potentiale,redate pentru circuite turistice.
Greu  de crezut daca isi va mai reveni vreodata societatea asta romaneasca.
Saptamanile ce au trecut am reusit sa exploram ,intr-o serie de ture in Parcul Natural Comana, zone mai putin umblate sau parand ca sunt imposibil de umblat.
Impreuna cu Mihai B. dar si cu alti cetateni,am cercetat zona lacustra a Calnistei,fotografiind irisi, un nufar galben, si alte flori precum calcea calului sau coada mielului.
Dupa-amiezile unui Florar tare instabil ne-au condus in locuri pe care si le-ar dori tare mult sa le vada turistii straini,de exemplu.
Padurea aceasta imensa este o uzina uriasa,asa cum am mai spus-o, si doar cine are ochi sa o vada,si suflet sa o simta, o va face pe deplin.
Mihai B.chiar imi aducea aminte ca am ramas in urma cu postarile,dar momentul de inspiratie vine cand vrea el sa vina.In orice caz, voi mai posta cateva din turele precedente,despre serpi,orhidee,soricuti, flora spontana etc, din Parcul Natural Comana.












Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu